Bokning

Hur bokar jag?

Du bokar här. Bokning och betalning sker samtidigt via bokadirekt eller via mail. Du får en bekräftelse på din bokning via mail.

Kan vi boka er om vi är en grupp på flera personer?

Det går bra att boka flera personer till en och samma coachning. För att få en så bra upplevelse som möjligt bör ni vara på samma nivå. Kontakta oss via mail info@skicoach.se för bokning.

Kan vi boka Skicoach på andra destinationer än Åre?

Det går att lösa. Kontakta oss via mail så kan vi komma överens om något.

Jag har inte någon skidutrustning. Kan jag boka en coachning ändå?

Det kan du göra. Din skidutrustning hyr du via någon av de lokala skidshopparna. Till exempel Åre Skidsport, Skistarshop med flera

Hur går jag tillväga för att avboka?

För att avboka din coachning går du in på följande länk: 
https://www.bokadirekt.se/cancel
Vänligen fyll i avbokningskoden från bokningsbekräftelsen du fick via email.

Inför

Vad måste jag ha för förkunskaper?

Det krävs inga förkunskaper. Vi utgår från var din skidåkning är idag och utvecklar den därifrån. Är ni en grupp ser vi gärna att ni har så likvärdiga förkunskaper som möjligt.

Ingår liftkort?

Nej, liftkort ingår inte i någon av våra aktiviteter. Du köper liftkort här. Det går enkelt att ladda ett liftkort via appen. Se till att ha liftkortet redo innan coachningen börjar.

Var möter jag upp instruktören?

Din instruktör kommer att kontakta dig för att ni gemensamt ska bestämma mötesplats. Det finns även möjlighet till upphämtning i Åre närområde.

Vad för utrustning krävs?

Förutom skidor, pjäxor och stavar önskar vi att ni har hjälm. Skidglasögon är även att föredra.

Villkor
avbokning

Hur går jag tillväga för att avboka?

För att avboka din coachning går du in på följande länk.
Vänligen fyll i avbokningskoden från bokningsbekräftelsen du fick via email.

Vad har ni för policy kring Covid-19?

Vi följer löpande Folkhälsomyndighetens råd och restriktioner för att erbjuda en så säker skidcoachning som möjligt. Våra anställda följer även råden kring vaccination. Vi vill skydda oss själva och våra gäster för att inte bidra till smittspridning. 

Det är viktigt att du som deltagare också tar ett ansvar. Känner du dig sjuk ber vi dig stanna hemma.

Väder

Vad händer om det är dåligt väder?

Det är sällan det är så dåliga förhållanden att vi inte kan åka skidor. Det finns oftast något skidområde som är mer skyddat. Din SkiCoach vet var det är bäst för dagen. Är det dåligt väder i högzon nyttjar vi istället pisterna i lågzon. Är det sämre väder i Åre har vi skidområdena i Duved och Tegefjäll som alternativ. Blir vi tvungna att ställa in på grund av dåligt väder försöker vi hitta en annan tid för coachningen. Går inte detta betalas hela beloppet tillbaka. Force majeure. Hela beloppet betalas tillbaka.

Finns det någon köldgräns?

Skistar har ansvar för säkerheten i pisten. Är det för kallt eller för kraftig köldeffekt pga vinden stängs liftar. Så länge det finns öppna liftar kör vi din coachning enligt plan. Skulle vi bli tvungna att ställa in på grund av dåligt väder försöker vi hitta en annan tid för coachningen. Går inte detta betalas hela beloppet tillbaka. Force majeure. Hela beloppet betalas tillbaka. Är det dåligt väder i högzon nyttjar vi istället pisterna i lågzon. Är det sämre väder i Åre har vi skidområdena i Duved och Tegefjäll som alternativ.

Försäkring

Vad händer om jag skadar mig?

Om du skulle skada dig samt beroende på omständigheterna så kan vi se om det går att boka ett annat tillfälle.

Är jag försäkrad om jag bokar en aktivitet hos er?

Skulle du skada dig på så sätt att det blir ett försäkringsärende så går det under din hemförsäkring/olycksfallsförsäkring.